Monday, May 10, 2010

豆市松人形 右京ちゃんの解体


昨日47個目の琴爪入れが完成し、ちょっと寄り道的に久しぶりの編み物をしています。うちのうさぎのセバスチャンそっくりの編みぐるみを編んでます。
I finished the 47th crape cloth craft bag yesterday, and I now enjoy crocheting after a long time. I am making a bunny amigurumi which exactly looks like my rabbit Sebastian.


右京ちゃんの解体です。右京ちゃんはまあまあ状態が良かったので、解体するのは少し躊躇われましたが、やはり左京くんと一緒に綺麗にしようということで、素早く解体しました。ボディーの胡粉をせっせと落としていると、どこからともなく視線が。。。
About the breaking up of small ichimatsu doll. I kind of hesitated to take her to pieces since she was in fairly good condition but I did it anyway because I wanted both of them look good. When I was sanding off her body, I noticed someone's eye from somewhere...


右京ちゃんが嬉しそうにこちらを見ていました。綺麗になるのが嬉しいと解釈し、作業を進めました。
It was Ukyo-chan. I took it as "she must be very happy about this repair" and went on with my work.


胴体と足を繋ぐ和紙をはがしたら、こんな所にこんな謎な穴が開いていました。ちなみに左京くんにはありませんでした。
When I peeled off the old Japanese paper, which connects body and legs, I found a strange hole in a strange place. I didn't see one in Sakyo-kun by the way.


2体目の解体なので結構すんなりと終わりました。手首を折らないように気をつけたりコツも掴みました。髷も引っ張るとあっさり取れました。
I finished taking her into pieces easily since this is the seond time. I think I have the knack of it, like not breaking the wrist. Her hair easily came off as I pulled.

No comments: