Thursday, April 29, 2010

琴爪入れ 朝顔

夏の花、朝顔の琴爪入れを作りました。
I made a morning glory chirimen craft bag. This flower reminds me of summer days in the childhood.


朝顔には色んな色の種類があります。赤紫、紺、ピンク、ストライプ模様等々。その中でも小さい時に好きだった薄い水色の朝顔を作ってみました。本物の朝顔はとても薄い花弁ですが、この琴爪入れの朝顔はふっくらして、とても優美なカーブを描いています。花がとてもシンプルなので葉っぱは柄物で作ってみました。紐先の蕾がなかなか難しかったです。
It has lots of color variations: dark purple, navy, pale pink, color stripes, and much more. Among them, I chose pale baby blue which I used to like when I was a child. Real morning glory has very thin flower petal but this craft bag is somewhat plump and that helps it look more elegant with its graceful curves. Since the flower itself looks very simple, I used chirimen with patterns for the leaf. It was quite difficult to make the bud on the tip of the drawstrings.


セバスチャンは元気です。
By the way, my rabbit, Sebastian, is fine.

2 comments:

RiS said...

とても素敵ですね!
朝顔の形が華やかだけど、色が白で、落ち着きもあって好きです。
昔お琴を少しだけ習ったことがあるので、懐かしいなぁ。

うさぎさん(セバスチャン)可愛いですね!

Ayano said...

RiSさん

お久しぶりです^^♪
朝顔って色でイメージがとても変わってくるので面白いお花ですよね。お琴を習っていらしたのですか?いいなぁ、大和撫子なイメージがします!
セバスチャンをお褒めに預かり光栄です!(笑)